Persatuan Atau Stadium Cari Untung?.

Menganjurkan sebarang perlawanan menentang The Red Warriors nyata memberi keuntungan kepada Persatuan Bola Sepak Tempatan dan pihak Stadium.


Apa tidaknya, kegilaan para Tentera Merah menyerbu setiap venue perlawanan memberikan peluang kepada persatuan dan stadium untuk mengutip bayaran melalui kutipan tiket.

Terbaru, tindakan yang dilakukan Persatuan Bola Sepak Kuala Lumpur dan Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS) mengenakan "charge" untuk perlawanan persahabatan mereka menentang Kelantan.

Peliknya, perlawanan pemanas badan lain termasuk empat pasukan kelab dan satu pasukan negeri dalam liga Malaysia, langsung tidak dikenakan sebarang bayaran.

Benar, kedua-dua persatuan berhak untuk mengenakan bayaran dalam perlawanan tersebut tetapi mengapa tidak dengan perlawanan lain. Adakah tindakan ini kerana mengambil kesempatan dengan keghairahan para penyokong Merah Putih untuk turun beramai-ramai melihat pasukan kesayangan mereka beraksi.

Atau ada pakatan dengan Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA) untuk mengaut sedikit keuntungan hasil perlawanan tersebut.

Tak mungkin pihak stadium yang mengenakan tiket perlawanan kecuali ada pihak tertentu yang mahu mengaut keuntungan dengan mudah apabila melihat sambutan ramai pihak atas perlawanan yang akan diadakan.

Penyokong Kelantan tidak pelik untuk membayar Rm5 kerana mereka sudah bertahun-tahun menghabiskan purata Rm100 untuk setiap perlawawan membabitkan The Red Warriors.

Setakat wang sekecil itu, mereka tidak teragak-agak untuk membayar dan datang ke Stadium semata-mata tidak mahu terlepas dari memberikan sokongan tidak berbelah bahagi buat pasukan kebanggaan.

Tetapi janganlah ada pihak yang mengambil kesempatan kerana keghairahan para penyokong untuk hadir adalah untuk memberikan sokongan kepada pasukan tempatan bukan semata-mata menghabiskan masa luang. -RedsfcNews-

Share on Google Plus

About RedsFC

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

14 ulasan:

Anonymous said...

mmg gilo sapa tiket pom 10 ya, taktau la bilo Kelntan vs Selangor ni tiket blh kekal 5 ya lg ko tdok..

Anonymous said...

meme tolo. kato pree apo keno charge pulok..

Anonymous said...

nate bodo

seko mung said...

pah guano yey keno charge game smale.. mujur mene besar.. beratt laa kolupo pong..

Anonymous said...

oram oyk dos kam jlu game prendly kn charge jangang gii...kito sbnrnyo hok BODO!!!!!!!!!!!!!

tengok tengok said...

boh.. acu tra komen gak nuar tuh... koho lamo koho blemok.. oyak kokre left politic for 90 minutes.. pah dio jugop jeng capur aduk ngea politik,napok sangat lonie nok jatuh krajaan negeri tuh... hal najib dop sir komen gapo2 pulop dio.. dah krajea negeri dop buie duit,mitok la ngea najib atatuya tu.. peminat no 1 kea.. aiiii... ingat nok bodo rakyat mudoh2 ko.. klu dulu takpo la,oyak jah,rakyat cayo,loni zame maju,ore buleh siasat sdiri betul ko dop... duk kato nok maju rakyat klate,naik namo klate, royalti dop sir tulum,napok sangat pro krajaan...

Anonymous said...

lipakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Anonymous said...

"Persatuan cari untung nok bayar gaji pemain"......
"Stadium cari untung nok bayar gaji pekerja & penyelenggaraan"........
"Peminat ni cam customer dieorang laa...byk kerenah & songeh..xnak kluar duit takyah tgk bola la...takyah buruk2kan org lain"...korang kalu berbisness pun mesti nak kira untung,taknak kira rugi brooo....

RedsFC said...

tengok-tengok

kawe kelis doh.. dan loni kawe sediri pun kure pehe bakpo tu jadi lagu tuh.. payah kali sbb dio lebih selesa g2...

Anonymous said...

Salam bro Tengok-tengok.Demo jugok jgn no antikerajaan telajok jugak.Kalu raso sakit ati xpyh caro ko bola la demo!!!Caro ko politik jah la demo.Kalu demo rasa blh siasat gak,siasat jugok habis2 kes Menantu MB kito tu.Kes tu pun snyap jugok.JANGE nampok sebeloh pihak jah!!!Rakyat juga bkn tuli,pekak,buta dan JUGA tak BODO!! Cumo malas nok caro jah. Sblm ni TRW jatuh ke Liga FAM,ada krajaan negeri tlg?Bilo TRW bjaya bru nok umum bina stadium?Tu bkn politik ko?Jgn nk manipulasi isu di SBB kn diri kito sdiri yg nok main politik. Kalu nok sokong TRW,sokong sbg org yg berfikiran matang.

Anonymous said...

betul tu..kalu caj game friendly kita boikot..pe barang???##?**

Anonymous said...

stuju bro..boikot je

Anonymous said...

sumo nok pree...
pahtu nok bayar gaji nga gapo...kalu gaji dok bayar mene teruk domo gok hok nyupoh...parop2..
kalu ore hok buak tu gak sumo dok keno...5 iya pon bkiro... dok kayo nyo nga 5 iya tu...
Kafa ado duit jaso sek kito g stadium jah wei...takdok ore nok tulong nyo..
kalu TSAM kecek lebih2 gak puok demo gok hok maroh sbab kato nok jatoh kerajae negeri... pah hok mano betul nyo...????

jaing said...

ni takir stadium KL boh.. kalu game po smale pn keno rm10.. mace chis la jawaknyo...