Kelate Tidok Ganah, Ganung Jange Nelang.


Debaran kemuncak Piala FA makin terasa.

Ketika ini, berpusu-pusu kenderaan dari Kelantan dan Terengganu menuju satu destinasi yakni Kuala Lumpur sebelum bertembung 90 +++ minit dalam stadium Nasional Bukit Jalil, 48 jam dari sekarang.

Kita harapkan tiada insiden buruk berlaku kepada kedua-dua penyokong semasa dalam perjanan ke destinasi masing-masing.

Selain itu, kita juga harap tiada pergaduhan akan berlaku dikalangan penyokong Kelantan dan Terengganu di Lebuhraya Karak, Tol Gombak serta sepanjang jalan menuju kawasan perlawanan sama ada hari ini, esok dan Ahad nanti.

Paling penting, diharapkan semua pihak sama ada dari Negeri Cik Siti Wan Kembang atau Peteh tidak melakukan provokasi melampau memungkinkan pergaduhan besar tercetus sebelum perlawanan bermula.

Tiada hero sebenar jika anda melakukan kekacauan selain merosakkan imej bola sepak negeri anda sendiri di sepanjang perjalanan tersebut.

Kehadiran kita ke Stadium Bukit Jalil bukan untuk melakukan kerosakan, menimbulkan permusuhan tetapi semata-mata untuk memberi sokongan tidak berbelah bahagi kepada kedua-dua pasukan yang bertanding.

Lupakan insiden lalu dengan menerapkan semangat kesukanan yang tinggi selaras dengan pesanan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan pihak berkuasa.

Kita tidak mahu suasana perlawanan akhir dicemari insiden yang menjatuhkan maruah negeri sejiran kepada peminat bola sepak tanah air lain.
Share on Google Plus

About RedsFC

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 ulasan: