Kolumnis: Kekal atau Berpisah.

Walaupun musim 2011 masih panjang, sudah dengar perkhabaran akan berlaku perubahan besar-besaran dalam skuad TRW musim hadapan.

Photo oleh: Berita Harian
Bermula dari jawatan ketua jurulatih hinggalah kepada senarai pemain, semuanya dikhabarkan akan menjadi serba baru.

RedsFC tidak mahu mengulas panjang tentang perpindahan masuk keluar para pemain tetapi yang ingin ditekankan disini ialah jawatan ketua jurulatih pasukan The Red Warriors.

Cakap-cakap dari kedai kopi mengatakan tugasan yang dilakukan Datuk M. Karathu hanya sekadar pada nama setelah banyak tangan cuba mencampuri urusan pentadbiran kejurulatihan pasukan.

Tapi dilihat pada pasukan Kelantan sejak era kepimpinan Tan Sri Annuar Musa, tidak ramai jurulatih mampu menghabiskan tugasan semusim walaupun diakui mereka ini hebat dan mampu memberi lebih kejayaan kepada pasukan jika kekal.

Jika benar ada campur tangan pihak lain dalam menentukan hala tuju skuad Kelantan, mengapa Karathu dipanggil membimbing pasukan sedangkan masih ada jurulatih lain yang rela dikambing-hitamkan.

Malah dikhabarkan, Datuk M. Karathu tidak dihormati oleh sesetengah pemain menyebabkan suasana didalam pasukan tidak harmoni.

Dikatakan juga musim ini adalah yang terakhir (setahun sahaja) khidmat M. Karathu digunakan yakni untuk tahun 2012, B. Sathianathan akan kembali mengambil alih tugas nombor satu menguruskan pasukan The Red Warriors.


Bagi RedsFC, tepat tindakan yang dilakukan Karathu untuk keluar dari pasukan Kelantan kerana tekanan yang dihadapi membimbing TRW tersangat berat dan sukar.

Ramai sudah jurulatih berkaliber telah angkat kaki dari skuad Kijang termasuklah K. Rajagobal, Peter James Butler dan Norizan Bakar.

Semua jurulatih ini dikatakan tidak tahan dengan karenah pihak berkepentingan yang dilihat hanya tahu "cah keting" jika ketua jurulatih tersebut tidak dari kalangan pilihan mereka.

Satu pesanan kepada pihak berkepentingan, ubahlah sikap anda dari terus menjadi barah dalam pasukan Kelantan. Jangan hanya gah diluar tetapi sebenarnya membusuk didalam. Kita tidak mahu delegasi yang telah menaikkan nama Kelantan ke kemuncak, jatuh merudum dalam masa singkat.

Pilihan di tangan Datuk M. Karathu sama ada untuk mengekalkan tempat atau berpisah dengan Kelantan lebih awal.
Share on Google Plus

About RedsFC

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 ulasan: