Format Liga Malaysia 2012 Tidak Berubah.

Jawatan Kuasa Pertandingan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) yang bermesyurat di Wisma FAM tengahari tadi telah memberi beberapa ketetapan berhubung dengan format baru Liga Malaysia 2012.


Seperti yang dijangkakan, pemain import bakal mewarnai kembali arena bola sepak tempatan selepas tiga tahun diharamkan. Pihak FAM telah menetapkan dua pemain sahaja boleh diambil setiap untuk memperkuatkan pasukan masing-masing dalam saingan Liga Malaysia.

Selain itu,  Persatuan Induk itu juga telah sepakat tidak melakukan perubahan pada format pertandingan Liga Super dimana 14 pasukan terus kekal bersaing.

Laporan sebelum ini menyatakan FAM mahu merubah format pertandingan kepada 12 pasukan untuk menaikkan mutu Liga Bola Sepak Tempatan.

Perlis dan Pahang disahkan bakal beraksi di Liga Perdana manakala dua pasukan teratas Liga Perdana, PKNS FC dan Sarawak naik secara automatik mengisi kekosongan yang ditinggalkan dua pasukan tersebut.

Skuad Olimpik Singapura pula bakal menyertai saingan Liga Super 2012 bagi mengantikan Harimau Muda A yang beraksi di Liga Singapura. -RedsfcNews-
Share on Google Plus

About RedsFC

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 ulasan: